Jak zrobić katalog produktów pdf?
Z artykułu dowiesz się:
- jakie są rodzaje katalogów, broszur?
- jak zaprojektować katalog, czyli co trzeba zaplanować?
- jak stworzyć czytelną szatę graficzną katalogu i komu powierzyć to zadanie?
- ile kosztuje zaprojektowanie katalogu?
Drukowanie katalogów to wciąż doskonały sposób na prezentację oferty.
Mimo rozwoju mediów elektronicznych katalogi produktowe wciąż są idealnym narzędziem marketingowym. Obserwujemy powrót do katalogów w wersji drukowanej. Obcowanie z papierem, możliwość zrobienia notatek i szybkiego powrotu do wybranej oferty jest łatwiejsze w wersji drukowanej. Druk najwyższej jakości katalogów, z ofertą produktów czy usług, jest nie tylko atrakcyjnym przedstawieniem oferty, ale również wizytówką firmy. Katalog przemawia poprzez najwyższej jakości papier, na którym jest wydrukowany, lub przez uszlachetnienia wybranych elementów druku. Klient trzymając w rękach katalog poznaje ofertę, jednocześnie patrząc na nią przez pryzmat jakości katalogu, gramatury papieru, najlepszej jakości druku, istotny jest nawet rodzaj oprawy. Żeby tak na to patrzeć wcale nie trzeba być specjalistą od druku katalogów – doskonale wydrukowany katalog jest po prostu przedmiotem, który powinien odbiorcy przypaść do gustu, przemówić w imieniu firmy i dać konkurencyjną przewagę!
O przewadze katalogów drukowanych nad wersją elektroniczną.
Mając to na uwadze, warto projektowanie katalogów zlecić profesjonalistom. Perfekcyjne przygotowanie katalogu do druku wymaga wiedzy, doświadczenia i umiejętności. Ważne jest dosłownie wszystko: bezbłędne i precyzyjne opisy, estetyka, dobór zdjęć i grafik, przejrzyste skomponowanie treści.
Pamiętajmy, że katalog to istotne narzędzie sprzedażowe, dlatego warto zadbać o jego jakość i skuteczność. Projektowanie katalogów i ich drukowanie to złożony proces, ale zdecydowanie wart wysiłku, warto zlecić go profesjonalistom gwarantującym dobrą współpracę z drukarnią.
Jakie rodzaje katalogów, folderów drukujemy?
Katalogi są jednym z najważniejszych narzędzi w sprzedaży, ponieważ pozwalają przedstawić klientom pełną ofertę produktów lub usług.
Oto kilka najpopularniejszych rodzajów katalogów:
- katalogi produktowe – to najbardziej popularny rodzaj katalogów. Przedstawiają pełną ofertę produktów danej firmy często z informacjami o specyfikacji produktów i ich zdjęciami. Katalogi produktowe są najczęściej drukowane na wysokiej jakości papierze co podkreśla ich wartość.
- katalogi usługowe – to katalogi które przedstawiają ofertę usług danej firmy. Zawierają opisy usług informacje o cenach oraz dane kontaktowe do firmy. Często katalogi usługowe są drukowane w formie folderów z wewnętrznymi kieszeniami, które pozwalają na włożenie dodatkowych materiałów informacyjnych.
- katalogi promocyjne – to katalogi które promują produkty lub usługi oferując specjalne rabaty i promocje. Zazwyczaj katalogi promocyjne są drukowane w większych nakładach i rozprowadzane do szerszej grupy odbiorców.
- katalogi branżowe – to katalogi które zawierają informacje o produktach lub usługach firm z danego sektora przemysłu. Często drukowane są w ramach kampanii reklamowych skierowanych do specjalistycznych odbiorców takich jak architekci inżynierowie czy projektanci.
- katalogi edukacyjne – to katalogi, które mają na celu edukację klientów o produktach lub usługach danej firmy. Zawierają informacje o specyfikacji produktów oraz ich zastosowaniu. Katalogi edukacyjne są często wykorzystywane przez firmy oferujące produkty lub usługi dla sektora B2B.Wybór odpowiedniego rodzaju katalogu zależy od celów kampanii reklamowej i charakteru oferty firmy. Dlatego ważne jest, aby zawsze dostosować rodzaj katalogu do swoich potrzeb i oczekiwań klientów.
Co wybrać: katalogi szyte, katalogi klejone czy na spirali?
Dobry projekt graficzny katalogu – co trzeba zaplanować?
Zaprojektowanie katalogu wymaga dokładnego zaplanowania i skoordynowania wielu elementów. Oto kilka kroków które warto uwzględnić podczas projektowania katalogu:
- określ cel i grupę docelową katalogu. Przed rozpoczęciem pracy nad katalogiem należy ustalić jakie cele chcemy osiągnąć i do kogo jest skierowany. Określenie grupy docelowej pozwala na dostosowanie treści i grafiki do jej potrzeb i oczekiwań. Na przykład katalog z ubraniami dla młodych ludzi powinien być w innej formie i kolorystyce niż katalog z ubraniami dla osób starszych.
- wybierz tematykę i układ katalogu. Tematyka katalogu powinna być spójna z ofertą firmy i interesami grupy docelowej. Dobrym pomysłem jest podzielenie katalogu na sekcje co ułatwi nawigację dla klientów i pozwoli na przedstawienie oferty w bardziej przystępny sposób.
- zaplanuj treść i grafikę katalogu. Należy przemyśleć jakie informacje i grafiki należy umieścić w katalogu. Opisy produktów powinny być krótkie, ale jednocześnie zawierać najważniejsze informacje. Grafiki i zdjęcia powinny być w dobrej jakości i dobrze dopasowane do tematyki katalogu.
- określ styl graficzny katalogu. Styl graficzny powinien być spójny z wizerunkiem firmy i dostosowany do grupy docelowej. Warto wykorzystać logo firmy i jej kolory, aby zwiększyć rozpoznawalność marki. Szata graficzna powinna być estetyczna, ale jednocześnie czytelna i funkcjonalna.
- wybierz dobre studio graficzne. Projektowanie katalogu wymaga specjalistycznych umiejętności, dlatego warto zlecić to zadanie doświadczonemu grafikowi. Warto zwrócić uwagę na portfolio i doświadczenie grafika, aby mieć pewność, że projekt będzie wykonany profesjonalnie.
- przygotuj szablon katalogu. Katalog powinien być przygotowany w taki sposób, aby łatwo można było dodawać i usuwać treści oraz grafiki. Dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie programów graficznych, które pozwalają na tworzenie wielostronicowych dokumentów.
- ustal terminy i koszty produkcji katalogu. Przed rozpoczęciem pracy nad katalogiem warto ustalić terminy realizacji projektu oraz koszty związane z jego wykonaniem. Należy również uwzględnić koszty druku i dostawy katalogów konsultując się z drukarnią, która przekaże specyfikację do druku, czyli oczekiwania jak ma być przygotowanych plik. Standardowe wytyczne przygotowania pliku PDF do druku są zunifikowane bez względu na wybraną technologię druku: cyfrową bądź offsetową. Najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z usługi studia i drukarni ściśle ze sobą współpracujących – Drukarnia Warszawa GraffPrint.pl
Więcej o tym jak wydrukować katalog w korzystnej cenie?
W naszym Studio graficznym Graffidea pomagamy w planowaniu, koordynujemy zbieranie materiałów, wskazujemy standard plików graficznych i wspieramy w podjęciu decyzji. Zapraszamy do kontaktu: studio@graffidea.pl
Gdzie zlecić dobry projekt katalogu, broszury, folderu?
Projektowanie szaty graficznej katalogu to zadanie wymagające nie tylko umiejętności graficznych, ale również wyczucia estetyki i marketingowej strategii. Oto kilka wskazówek, które pomogą w stworzeniu atrakcyjnej szaty graficznej katalogu:
- zdefiniuj cel i grupę docelową – przed przystąpieniem do projektowania szaty graficznej katalogu należy dokładnie określić jaki jest cel katalogu i do kogo jest skierowany. Należy ustalić jakie produkty i usługi będą prezentowane a także jakie są preferencje grupy docelowej w tym ich styl i gust.
- zachowaj spójność – szata graficzna powinna być spójna z resztą materiałów marketingowych i identyfikacją wizualną firmy. Wybierz harmonijne kolory czcionki i style graficzne które będą łatwo rozpoznawalne przez klientów.
- dostosuj układ do treści – ważne jest, aby układ szaty graficznej był dostosowany do rodzaju i ilości prezentowanych treści. Należy zadbać o czytelność i przejrzystość, aby klient mógł szybko odnaleźć potrzebne informacje.
- wykorzystaj grafiki i zdjęcia – odpowiednio dobrane grafiki i zdjęcia przyciągają uwagę i zwiększają atrakcyjność katalogu. Warto jednak pamiętać, aby nie przesadzać z ilością obrazów i dbać o ich jakość. Zaplanuj uszlachetnienia druku.
- zadbaj o czytelność i przejrzystość – szata graficzna katalogu powinna być czytelna i przejrzysta. Należy unikać zbyt małych czcionek i gęstej treści. Tekst powinien być łatwy do odczytania a ważne informacje powinny być wyróżnione.
- pomyśl o spójności z treścią – szata graficzna katalogu powinna być zgodna z prezentowanymi treściami. Warto zadbać o spójność i harmonię między grafiką zdjęciami a tekstem.
Wycena katalogu – ile kosztuje projekt katalogu?
Koszt zaprojektowania jednej strony katalogu jest zależy od stopnia skomplikowania projektu oraz ilości stron całego katalogu i mieści się między 99-200 zł netto za stronę.
Projektowanie szaty graficznej katalogu może być trudne dla osób bez doświadczenia w dziedzinie grafiki i marketingu. W takim przypadku warto skorzystać z pomocy profesjonalistów – copywritera oraz studia graficznego Graffidea, którzy pomogą w stworzeniu odpowiedniej strategii marketingowej i atrakcyjnej szaty graficznej katalogu. Pamiętaj, że szata graficzna katalogu jest jednym z kluczowych elementów w procesie sprzedaży. Właściwie zaprojektowana szata graficzna przyciągnie uwagę klienta zwiększy zaangażowanie i wpłynie na decyzję zakupową.
Zapraszamy do kontaktu: studio@graffidea.pl
Tu znajdziesz więcej informacji o druku katalogu.
Inni klienci złożyli również zamowienie na notesy z logo firmy.